Dank jullie wel - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Gert, Elly en Noa Visser - WaarBenJij.nu Dank jullie wel - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Gert, Elly en Noa Visser - WaarBenJij.nu

Dank jullie wel

Blijf op de hoogte en volg Gert, Elly en Noa

10 Juni 2015 | Moldavië, Chisinau

Lieve mensen,

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende reacties en bemoedigingen. Precies op het goede moment. We zijn namelijk ontzettend moe, hebben nog geen nacht goed geslapen, hooguit een paar uurtjes per nacht, zijn de hele dag met mensen uit zoveel verschillende culturen aan het werk, moeten vaak naar dorpen ver weg die soms moeilijk te bereiken zijn over hele slechte wegen. Vaak staan ze niet op de kaart en kunnen we het maar moeilijk vinden. Het is erg warm, we moeten wennen aan het eten, hadden tot vandaag een piepklein heel warm kamertje waarin we constant over elkaar struikelden, zijn vaak tot ‘s avonds laat in de weer en het constante wisselen tussen Roemeens en Engels is erg vermoeiend. Ik (Elly) ben mijn Roemeense lesboeken vergeten en leer nu Roemeens vanuit het Duits, ook al niet de makkelijkste weg. Maar het lukt aardig en het is hier uiteindelijk de beste leerschool.
En vandaag had ik (Elly) ook al de eerste diarree, misselijkheid en buikkrampen te pakken.

Vandaag is er veel voor ons gebeden hier in het missiecentrum en hebben we een andere koelere kamer gekregen. Ook dat bemoedigd en dus gaan we weer opnieuw met Gods hulp en frisse moed er tegen aan. Ons is verteld dat iedereen dit meemaakt. (Een culture shock zogezegd.)

We vragen jullie gebed om kracht en energie. Het gaat hier de komende dagen nog warmer worden en de volgende 2 weken zullen we in andere dorpen bivakkeren en weten nog niet in welke omstandigheden.

Ondanks alles…. een opgewekte groet van ons 3en en zoals de gelovigen hier alle gesprekken beeindigen; Slava Domnule, Prijs God.

• 10 Juni 2015 - 16:47

Edward, Thamara En Luca:

Lieve ouders,

Ik ben trots op jullie! En geweldig dat we jullie gister even konden spreken. Als je ziet hoeveel mensen er voor jullie bidden, mogen jullie erin vertrouwen dat God erbij is. Misschien niet hoe jullie het verwachten, maar Hij is er!! Heel simpel maar duidelijk lied is opwekking 735, Als de berg Sion. Luister er maar naar!
    God bless en ook wij bidden. Zoals ze in het Roemeens zeggen 'te iubesc' Dikke kus van ons

• 10 Juni 2015 - 21:35

Cees En Janneke:

Lieve Gert en Elly,

We sluiten ons aan bij de woorden van Thamara en Edward. Gebedspunten zijn lekker concreet zo :-) daar houden we van….

Heel veel succes komende weken in de dorpen. Dat jullie het verschil mogen maken voor deze mensen.

Heel veel liefs en shalom,

XX Cees en Janneke

• 10 Juni 2015 - 21:58

Leo Glas:

Dag Gert, Elly en Noa,

het klinkt best pittig allemaal. Hoop dat de nachtrusten gauw beter worden en ook de andere 'gewenningsverschijnselen' (?) verdwijnen en jullie in je gewone doen kunnen doen waarvoor je gekomen bent. Ik vind het geweldig dat jullie deze reis zijn aangegaan, een enorme stap, maar gelukkig wel een stap met God. Uiteraard bid ik mee!
    Is Noa al een beetje gewend? En hoe is het met haar taal? Kan zij met anderen spreken?
    Ik blijf jullie graag volgen op deze site.

Vriendelijke groet en bovenal Gods zegen,

Leo Glas
    De Meerkerk

• 10 Juni 2015 - 22:37

Arjan & Lyanne:

Hoi Gert, Elly en noa

Hopelijk slapen jullie vannacht wat beter, jullie hebben je kracht nodig.
    En met die hitte lijkt buikgriep ook geen pretje.

• 10 Juni 2015 - 22:41

Arjan & Lyanne:

Even foutje, hierbij de aanvulling.
    Wanneer gaat de tent week van start? En hoe gaat het met noa? We snappen dat schoolwerk niet leuk is als je mee wilt helpen.
    Wij denken aan jullie, heel veel sterkte met alles.
    Gr ons

• 15 Juni 2015 - 10:10

Ans En Niek :

Lieve Elly, Gert en Noa,

We hebben jullie verslagen en foto's nu een paar keer gelezen en gezien. Het raakt ons diep hoe de mensen daar leven, en we zijn onder de indruk hoe jullie daar iets van Gods liefde willen laten zien, en uitdelen.
    We bidden jullie de wijsheid, kracht en gezondheid van de Heer toe, om dit te kunnen doen, en dat jullie je gedragen mogen weten door de Heer, in alles wat je ziet en meemaakt. Fijn dat jullie een koelere kamer hebben, hoop dat jullie nu beter slapen.

Lieve groet,
    Niek en Ans

• 16 Juni 2015 - 23:35

Sarie Bakker:

Hallo Gert en Ellie en Noa.

Wij zijn alweer meer dan een week thuis en alweer aardig gewend.
    Wat was het een verassing om jullie daar in moldavie te ontmoeten.
    We vinden het erg moedig van jullie om je zo in te zetten voor je medemens en voor
    Zoveel vreugde te zorgen in de dorpen die jullie bezoeken.
    We denken aan jullie en bidden voor een goede tijd daar.

Groet Jaap en Sarie.

• 23 Juni 2015 - 11:59

Ries En Irene:

Hallo Gert, Elly en Noa,

We willen even laten weten, dat we aan jullie denken en zeker voor jullie bidden. We bidden jullie Zijn Kracht, Zegen en Liefde toe, zodat jullie dat kunnen uitdelen aan de mensen om je heen!
    Lieve groet Ries en Irene